Angelos Orfanakos

Δίρφυς: Φαράγγι Αγάλης - Κορυφή - Στενή (διάσχιση)

Αποποίηση ευθυνών

Καμία εγγύηση δεν δίνεται για την εγκυρότητα ή την ακρίβεια των πληροφοριών σε αυτή τη σελίδα. Οτιδήποτε σας συμβεί αξιοποιώντας μέρος ή το σύνολο των πληροφοριών αυτών είναι αποκλειστικά δική σας ευθύνη.

Μια δυνατή διάσχιση του ορεινού όγκου της Δίρφυς με αφετηρία το γήπεδο του χωριού Άγιος Αθανάσιος (Τσέργες) και τερματισμό το γήπεδο της Άνω Στενής.

Ξεκινάμε από το γήπεδο του χωριού Άγιος Αθανάσιος και διασχίζουμε το ευδιάκριτο μονοπάτι (αρχικά χωματόδρομος, στο τέλος ανηφορικό) στο Φαράγγι Αγάλης για 4 km μέχρι την πηγή Κράτια (ΥΔ 480 m).

Από την πηγή Κράτια αγνοούμε χωματόδρομο προς τα νότια και συνεχίζουμε την ανάβαση στο μονοπάτι (αρχικά ανατολικά) για 650 m μέχρι χωματόδρομο (ΥΔ 145 m).

Στον χωματόδρομο συνεχίζουμε αριστερά και σε 815 m αφήνουμε το μονοπάτι και στρίβουμε δεξιά, εκτός μονοπατιού πλέον, συνεχίζοντας την ανάβαση προς την κορυφή μέσω της δυτικής πλευράς του βουνού. Σήμανση δεν υπάρχει, γι’ αυτό καλό είναι να έχετε μαζί σας GPS, χάρτη και πυξίδα, ώστε να ξέρετε περίπου που βρίσκεται η κορυφή. Η καταγεγραμμένη διαδρομή κινείται παράλληλα με την βορειοδυτική κόψη και ακολουθεί ένα σύστημα από λούκια που μας βγάζουν στην κορυφή σε 2.35 km (ΥΔ 880 m).

Από την κορυφή ακολουθούμε την κορυφογραμμή για 345 m και στη συνέχεια πυκνή σήμανση πραγματοποιώντας κατάβαση από την κλασική διαδρομή της νοτιοανατολικής κόψης για 1.5 km (ΥΔ 210 m) μέχρι τη θέση Λειρί.

Από τη θέση Λειρί συνεχίζουμε ακολουθώντας χωματόδρομο για 1.25 km μέχρι το καταφύγιο του Ε.Ο.Σ. Χαλκίδας “Μιχάλης Νικολάου”.

Από το καταφύγιο ακολουθούμε κατηφορικό χωματόδρομο με κατεύθυνση νοτιοανατολική και σε 1 km (ΥΔ 100 m) συναντάμε την είσοδο του μονοπατιού Σ2 (σήμανση με όρθιο πέδιλο σκι) μέσω του οποίου θα βρεθούμε στο γήπεδο της Στενής μετά από 3 km (ΥΔ 540 m).